پرسپولیس در مقابل شمس‌آذر فقط ۲شوت داخل چارچوب داشت اما ۳گل زد و بازی را برد!

پرسپولیس

همشهری آنلاین: در فاصله یک هفته تا پایان فصل جاری لیگ برتر، پیروزی ۳ بر یک تیم صدرنشین در زمین شمس‌آذر قزوین در شرایطی به دست آمد که برتری پرسپولیسی‌ها در حد رقم خوردن چنین نتیجه‌ای نبود.

قرمزپوشان سه‌شنبه‌شب خوش‌شانس بودند که از سد شمس‌آذر گذشتند و البته تجربه بالای آنها هم در این راه به یاری‌شان آمد. پرسپولیس که مالکانه‌ترین فوتبال را در لیگ ایران ارائه می‌دهد در این بازی خیلی کمتر از آمار همیشگی خودش مالکیت توپ داشت و بازیکنان کم‌نام‌ونشان قزوینی توانسته بودند مالکیت توپ را تا حدود زیادی از چنگ سرخپوشان خارج کنند. تیم سبزپوش ۴۸درصد مالکیت توپ داشت و در ۵۲درصد زمان بازی توپ را به پرسپولیس داد. این در حالی است که میانگین مالکیت توپ پرسپولیسی‌ها در این فصل ۶۲درصد بوده است و آنها در قزوین حتی نتوانستند به این آمار نزدیک شوند.

۳۵۸پاس برای پرسپولیس و ۳۲۴پاس برای شمس‌آذر، آمار پاس‌های دو تیم در این مسابقه بوده است. هر دو تیم زیر ۴۰۰پاس داده‌اند و البته دقت پاس‌ها هم از میانگین همیشگی پایین‌تر بوده است. سرخپوشان ۷۳.۷ درصد از پاس‌های خود را سالم به مقصد رساندند و آمار پاس‌های سالم شمس‌آذر هم از ۷۰درصد فراتر نرفت. این وضعیت نشان‌دهنده سطح نسبتا پایین این بازی است و تعداد شوت‌های داخل چارچوب و امید گل دو تیم این موضوع را علنی‌تر می‌کند.
امید گل پرسپولیس در این مسابقه ۱.۲۱ محاسبه شده و نشان می‌دهد این تیم خیلی بیشتر از امید گل خلق‌شده‌اش به گل رسیده است. امید گل شمس‌آذر نیز ۰.۹۶ بوده که با یک گل زده این تیم در مقابل پرسپولیس تعادل دارد. امید گل این بازی در مجموع ۲.۱۷ بوده اما ۴گل ردوبدل شده یعنی تقریبا ۲برابر بیشتر از موقعیت‌های خلق‌شده. در این بین آمار شوت‌های پرسپولیس هم آمار بسیار جالبی است. سرخپوشان در این بازی ۷شوت زدند که فقط ۲شوت آنها داخل چارچوب بود. یعنی تیم اوسمار با ۲شوت داخل چارچوب به ۳گل رسید که آمار عجیبی است. شمس‌آذر هم در این مسابقه ۱۰شوت زد که ۳۰درصد آنها داخل چارچوب بودند اما فقط یکی از این شوت‌ها تبدیل به گل شد.
بهترین بازیکن بازی شمس‌آذر و پرسپولیس مهدی ترابی بود که یک پاس گل داد و به نمره ۸ رسید. او بالاتر از مسعود ریگی (۷.۷۴)، امیرمحمد نسایی (۷.۶۷)، پوریا سرآبادانی (۷.۴۰) و گئورگی گولسیانی (۷.۴۰) به این عنوان دست یافت. ترابی با میانگین نمرات ۷.۴۰ همچنان بهترین بازیکن پرسپولیس در فصل جاری است.

کد خبر 856142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    8 3
    ... تا لحظه آخر امید به خدا داریم و بس
  • اکبر IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 13
    آفتاب آمد دلیل آفتاب دو شوت درون دروازه و سه گل که گل اول و سوم مرموز بود
  • کرام الکاتبین QA ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    7 8
    ما که مثل کسانی دیگه بازی کثیف نکردیم و چشم به تیم دیگه نداشتیم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    8 9
    این نشون میده بازیکنان تیم رقیب رو تطمیع می کنن تا بدون زحمت گل بزنن وقهرمان بشن
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 6
    ما دوتا ستاره داریم نمی‌ذارن قهرمان بسیم
  • GB ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    10 6
    دروغ و دونگ تحویل ملت ندین. پرسپولیس سه تا شوت تو چهارچوب داشته؟ خنده داره. هر سه تا گل شوت به سمت چهارچوب بوده که سومی با اشتباه گلر نتونسته پرست مهار بشه د ثانی شوت عالیشاه که به تیرک خورد رو ندیدی؟!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 7
    دروازه شمس آذر چند سکه گرفته؟باید برسی شود
    • وفا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      1 3
      شوت به تیرک یعنی خارج چهارچوب
  • sa IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 6
    شب قبل از بازی جناب پیروانی و دوستان کارشون رو درست انجام دادن.. شک نکنید.. اینها به اینکارها عادت دارند.. نمونش رابطشون با سهیل مهدی و آقای افشاریان..
  • آرین IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 5
    تبانی بود کاملا"معلومه گلرشون مضنون شماره۱
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 3
    بعضی از نظرها انصافا آخر بی انصافیه ،استقلال چند نفر ب عنوان مربی و دربازبان در لیگ داره ک هر وقت رودرو استقلال بازی میکنن شل میشن و گلهای آنچنان میخورن و وقتی ب پرسپولیس میرسن آنچنان زور میزنن ک نگو نپرس نمونه اش عنایتی ،رحمتی خود دقیقی ک از تماشاگران استقلال عذرخواهی کرد ،محسن فروزان بازم بگم
    • حرف حق IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      مثل اینکه ساکت الهامی استقلالی جلوی برد استقلال رو گرفت و نذاشت صدر بمونه تازه تو جام حذفی هم حذف کرد استقلال رو پس لطفاً ساکت
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      دمت گرم.